Tidligere elevers karriere
Alverdens karriereveje med en HTX
Det har tidligere elever på HTX drevet det til:
Jonas Bonde, selvstændig fotograf
HTX Nykøbing årgang 2016
Hvorfor valgte du i sin tid HTX?
“Jeg startede på HTX, da jeg følte at det gav mening for mig. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg ville, men på HTX var der brede muligheder, der interesserede mig. Undervisningen var meget praktisk og i grupper, hvilket tiltalte mig meget – og så sagde det almene gymnasie mig ikke så meget generelt. Jeg startede på Teknologi-linjen, men efter et halvt år skiftede jeg til Kommunikation/IT, da jeg var helt vild med faget.
Hvad har du taget med dig videre fra din tid på HTX?
På HTX har man en god og bred vifte af fag, der gør, at jeg har fået en lang række kompetencer og viden inden for områder, som teknologi, innovation og teknik.
Denne viden og det praktiske arbejde har jeg haft enormt stor glæde af, både i min videre uddannelse, men også i min egen virksomhed (red. www.jonasbonde.dk).
Hvad var det bedste?
Det bedste ved HTX er, at den er bred og favnende. Man starter bredt ud og har derefter mulighed for at gå i dybden med de forskellige retninger. Det var med til, at jeg kunne vælge, hvilken retning jeg skulle gå i.”
Emma Zingenberg Larsen,
medicinstuderende ved Københavns Universitet
HTX Nykøbing årgang 2011
Hvorfor valgte du i sin tid HTX?
En af grundene til mit valg af HTX, foruden de muligheder HTX gav mig i fagene, var nogle af de infoaftener, jeg deltog i. Her blev HTX præsenteret for mig som et sted, hvor alle var velkomne, og hvor man næsten kunne blive, hvad man ville.
Undervisningsformen
På HTX er der plads til alternative undervisningsmetoder, som f.eks. at programmere en robot til at danse gangnam style, lave reklamefilm til en lokal virksomhed, måle accelerationen i fysik ved at køre så stærkt som muligt på parkeringspladsen eller ved at løbe tværs over stadion for at se funktionen af sukker i blodet ved at drikke en masse sodavand.
Hvad var det bedste ved HTX?
Det bedste ved HTX var uden tvivl det kæmpe fællesskab, som HTX har. Ikke kun fællesskab med mine 2 yndlings veninder eller måske nogle stykker fra klassen, men hele HTX, både mellem eleverne og mellem elev og lærer.
Derudover gav HTX mig mange metoder, som jeg stadig bruger i dag. For eksempel hvordan jeg kombinerer de kreative sider af mig selv med den naturvidenskabelige viden for at danne en ny teknologi, og derved løse problemer på alternative måder.